Ovärdig generalisering av Sverigedemokrater | Sverigedemokraterna Kristianstad

Ovärdig generalisering av Sverigedemokrater

Anders Tells referat från debatten i Bromölla mellan Jimmie Åkesson (SD) och Ardalan Shekarabi (S) är som hämtad från en saga. Anders Tell försöker än en gång att vara lustig.

Lustigt var det nog för Anders Tell att Kristianstadsbladet i sitt utmärkta reportage inte publicerade någon bild på fackpampar och röda politiker som denna dag mobiliserat för att visa upp sina illröda fanor, snopet men rättvist.
Rättvist eftersom merparten av de politiskt intresserade människorna som ville se debatten var SD-anhängare. Många förnuftiga människor som vill se en förändring sympatiserar i dag med SD.

Sverigedemokraterna har lösningar på många problem och utmaningar.
Införandet av lärlingsplatser är bara en i raden. Vi ser nu att flera riksdagspartier kopierar vår politik.

Detta ser vi som ett kvitto på att SD har rätt politik. Anders Tell målar upp en bild av att 28,8 procent (enligt opinionsundersökning 15-18 januari 2016 genomförd av Yougov) av väljarna, de som röstar på Sverigedemokraterna är ”hotare och hatare”. Detta är naturligtvis inte sant. Jag aldrig vare sig hatat eller hotat någon människa på grund av ursprung, religion eller sexuell läggning. Anders Tells generalisering är både ovärdig och kränkande.

Anders Tell har ägnat tid att hitta dåliga exempel på Facebook.

Det har jag också.

Listan kan göras lång på företrädare för Socialdemokraterna som använt oacceptabla tillmälen.

Socialdemokrat i Filipstad:” Palestinier blir slaktade av judesvinen”.

Socialdemokrat i Tingsryd kallar EU-migranter för ”pack” och skriver vidare att han tycker ”de ska skickas tillbaka med bananbåt där de kommer ifrån”.

Socialdemokrat invald i Landskrona kommunfullmäktige kallade en busschaufför nyligen för ” jävla blatte”. Anders Tell bör städa upp framför egen dörr och ägna sig åt att hjälpa sitt eget parti Socialdemokraterna i värdegrundsarbetet.

Även på lokal nivå finns mer att önska.

En folkvald Socialdemokrat i Kristianstads kommunfullmäktige beskrev på denna tidnings Facebooksida efter debatten Jimmie Åkesson som ”brunskjorta”.

Tilläggas kan också att en riksdagsledamot för Sverigedemokraterna under debatten i Bromölla blev bespottad av en anhängare till Socialdemokraterna.

Det är inte ett dugg käckt Anders Tell.

Carl-Henrik Nilsson
SD Kristianstad

Artikeln publicerades 11 oktober 2016.