Årsmöte 2019 | Sverigedemokraterna Kristianstad

Årsmöte 2019

Söndagen den 10 februari höll SD Kristianstad årsmöte i rådhus Skåne!

Ett 50-tal medlemmar dök upp på mötet som skulle besluta om ny styrelse som blev vald enligt nedan. Under bilden finns även en liten text från vår ordförande Björn Söder.

På söndagen höll Sverigedemokraterna i Kristianstad årsmöte. Björn Söder omvaldes till ordförande för tredje året i rad.

– Vi är en bra och välfungerande styrelse och samtidigt som de allra flesta fortsätter sina tidigare uppdrag kan vi nu välkomna nya förmågor eftersom styrelsen växer. Vi kommer under året att fokusera på att få partiet att växa ännu mer medlemsmässigt, öka samarbetet med våra grannkommuner och rusta oss inför kommande val. För även om detta ligger några år framöver är det nu vi sätter grunden för att vara beredda att ta över makten här i Kristianstad, säger Björn Söder och refererar till dagens mötesordförande.

Det var nämligen Sverigedemokraternas nya kommunstyrelseordförande i just grannkommunen Bromölla, Eric Berntsson, som var inbjuden att leda årsmötesförhandlingarna. Berntsson tog också tillfället i akt att berätta om sitt nya uppdrag som KSO och hur han hittills upplevt sin nya roll.

– Allt vi gör nu handlar om att lägga en grund för maktövertagandet 2022, säger Björn Söder.

Styrelsen för 2019!

Björn Söder

Vice Ordförande
Carl-Henrik Nilsson

Andra vice Ordförande
Annelie Fälth Simonsson – Kassör

Ledamöter
Jens Andersson – Sekreterare
Dick Nystrand
Niklas Laudén
Fia Rosenstråle
Ulf Börkell
Bengt Håkansson

Suppleanter
1. Christian Holstein
2. Johannes Bengtegård
3. Henric Colliander
4. Per Friberg

Det bjöds på både smörgåstårta och fin fin SD tårta!